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Conquest: Frontier Wars Features


Wie heute bekannt wurde, werden in der deutschen Version von Conquest: Frontier Wars (unser Preview) ein paar Feature-Erweiterungen im Vergleich zum amerikanischen Orginal enthalten sein. Demnach wird es kleine Verbesserung im Steuern großer Flotten geben, hoch auflösende Hintergründe mit einstellbaren Details und verbesserte Internetperformance. Zudem wird teilweise die Kampfkraft von Einheiten neu ausbalanciert. Hier die Details zur deutschen Conquest-Version, ironischerweise in Englisch :)

1. CTL move order, now holding down the CTL key will allow you to move all your fleets or selected units at the speed of the slowest unit selected.
2. 3D ship slider bar. In the US version, in large battles Conquest drops some units to sprites in order to maintain frame rate. We have implemented a new slider bar with 5 settings that allows the player the option of turning this off. The farthest setting to the left is all sprites all the time, while the farthest to the right is never sprites for higher end systems.
3. High Resolution backgrounds - In the US version we had only 2 options, backgrounds on or off, in the European version, you have a slider bar with 3 settings. Off, standard, and high res, the default is standard, but I recommend the high res setting to the far right.
4. Added High bandwidth settings to the User interface, players with high speed internet such as ADSL and Cable can now change a setting in the UI to increase internet performance.

We also rebalanced a few small details like making the space station fighters do more damage, slowing the monoliths down a tad, and upping the plasma hives damage.


25.10.2001, 16:06 [Tom]