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Age of Mythology: Gameplay-Infos


Microsofts Entwicklungsstudio Ensemble Games arbeitet wie uns allen bekannt ist an Age of Mythology und ab und zu gibt's sogar ein paar kleine Infos zum Spiel. Diesmal ist in einem englischen Forum ein Beitrag von Greg "Deathshrimp" Street aufgetaucht, in dem er ein paar Details zum Gameplay, insbesondere zur Geschwindigkeit des Spiels verrät.
Demnach soll Age of Mythology schneller gespielt werden (kürzere Partien) als bei "Age of Kings". So wird es schon recht schnell zu vorentscheidenden Kämpfen kommen können. Das Einheitenlimit soll übrigens von der Anzahl der Mitspieler abhängen. Doch lest am besten selbst den Post:

AOM is a fast game, and on average, a shorter game than AOK (insert standard caveat that we do have larger and more defensive maps if that suits your playstyle better).
Combat can happen early, but even a well-executed rush determines the game right then and there. It can give you an advantage, however, that with a couple of other well-planned strategies could win the game for you. Booming has a real risk of being hit by an early attack, but rushing someone with good defenses can also really slow you down. Advancing through the Ages is always a good thing, but that doesn't mean you need to do it in order to win.

Just the fact that pop cap is determined by number of players ( = number of Settlements) means that everyone plays the same game and we don't have to worry about balancing the game at 75 (in order to be honest about or min hardware requirements) just to have everyone really play at 175-200.


Weitere Infos zum Game findet ihr natürlich auf unserer NewsNet-Seite AOM-Center.de.

29.07.2002, 15:45 [Tom]